Контрольні роботи з української літератури

Контрольна робота 5 клас. Світ фантазії, мудрості. (Міфи та легенди українців. Народні казки).
І варіант.
1. Казка за жанровою спрямованістю може бути:
а) звичайною; б) фантастичною;
в) драматичною.
2. Зажерливий, заздрісний, жорстокий — ці риси характеру прита­манні:
а) дядькові («Про правду і кривду»)',
б) оховіОх»);
в) батькові Марусі («Мудра дівчина»).
3. Берегиня в однойменній легенді навчила людей:
а) співати, танцювати
б) виховувати, навчати, лікувати дітей
в) ткати полотно,вишивати
4. За легендами «мужнє, широке, схожена сонячне колесо обличчя й русяву бороду» мав:
а)Дажбог
б) Перун
в) Сварог
5.За народним переказом «Білгородський кисіль», печенізькі князі відступили від міста:
а) через військо Володимира, що повернулося
б) через колодязі з їжею та питвом
в) через погорозу білгородців стояти до загину, не здаватися
6. Про те, як краще жити – правдою чи неправдою, - небіж і його дядько в казці «Про правду і кривду» питали:
а) у стрічних
б) у судді
в) у чарівника
7. Який герой народної казки «Про правду і кривду» є зайвим у за­пропонованому ланцюжку: дядько, бабуся, панна, піп, пан, чорт, небіж?
а) Панна;                 б) бабуся;            в) піп
8. Установіть відповідності між героями на назвами творів
1. Карпо                                  А «Ой Морозе, Морозенку»
2. Маруся                               Б «Берегиня»
3. Хмель                                 В «Як виникли Карпати»
                                                Г «Мудра дівчина»
9. Установіть відповідність між темами та назвами творів
1. Як жінка богиня рятувала                       А «Про правду і кривду»
   людей на землі
2. Як навіть вороги дивувалися                   Б «Ой Морозе, Морозенку»
  мужності героя
3. Як чесність та справедливість                В «Прийом у запорожці»
   були щедро винагороджені                       Г «Берегиня» 

10. Казка – це..
II варіант
1. У якій  народній казці згадується про нечисту силу?
а) «Мудра дівчина»
б) «Про правду і кривду»
в) «Ох».
2. Яке число трапляється у багатьох народних казках?
а) Два;              б) п’ять;               в) три
3. Який герой народної казки «Про правду і кривду» є зайвим у за­пропонованому ланцюжку: дядько, бабуся, панна, піп, пан, чорт, небіж?
а) Панна;           б) бабуся;             в) піп.
4. Яке із зазначених нижче прислів’їв належить до дядька, казкового героя твору «Про правду і кривду»?
а) Подарунок назад не беруть;
б) Який розум, така й балачка;
в) Заздрісному боком вилізе
5. За народною легендою, пес живе коло людини, тому що:
а) любить найсильніших
б) з ним не захотіли товаришувати звірі
в) знає, що люди добре готують їжу
6. У легенді «Неопалима купина» гілочка з куща символізувала
а) хитрість і винахідливість міщан
б) непереможність народу
в) красу рідного краю
7. за переказом «Прийом у запорожці», козаки прицмали до своїх лав тих, хто:
а) вмів добре битися на шаблях та стріляти з лука
б) міг сам з´їсти казан каші
в) не розгубився й не злякався, зварив добру кашу за будь-яких умов
8. установіть відповідність між назвами творів та жанрами, до яких вони належать
1. народна казка                                        А «Чому в морі є перли й мушлі»
2. народна легенда                                     Б «Прийом у запорожці»
3. народний переказ                                   В «Летючий корабель»
                                                                      Г «Фарбований лис»
9. Установіть відповідність між чарівними предметами й творами , в яких про них згадується
1. підкурений глухий куток                       А «Неопалима купина»
2. гілочка зілля з рожевими                        Б «Як виникли Карпати»
   квітами й листям схожим                         В «Ох!»
  на ясенове                                                     Г «Про правду і кривду»
3. гранатовий перстень
10. Переказ – це…

5  клас                                 Контрольна робота  з теми «Історичне минуле нашого народу»

І варіант
1.      Найдавнішою рукописною книгою є…
А) « Літопис»                                        Б) «Повість минулих літ» 
В) «Легенда про заснування Києва»   Г) «Про князя Олега»
  2. Хто з київських князів хрестив Русь?
А) князь Володимир                             Б) княгиня Ольга
В) князь Олег                                        Г) Кий та його брати.
3. Автор збірки «Княжа Україна»:
А) Антін Лотоцький                            Б) Іван Нечуй – Левицький
В) Нестор Літописець                          Г) Олександр Олесь
 4. Героями якого твору є наступні дійові особи: княгиня, джура, дід, воєводи?
А) « Княжа Україна»                           Б) «Микита Кожум’яка»
В) «Михайло – семиліток»                 Г) «Запорожці»
5. Художній твір, написаний спеціально для сценічної постановки в театрі – це…
А) казка                                                Б) драматичний твір
в) ремарка                                           Г) декорація
6. У якому творі розповідається про малолітнього захисника Києва від хана Батия?
А) « Княжа Україна»                           Б) «Микита Кожум’яка»
В) «Михайло – семиліток»                 Г) «Запорожці
7. Художнє, образне означення, яке підкреслює у зображуваному особливу рису, - це…
8. Установіть відповідність між темами епізодів із літописів і назвами творів:
1. Князь вивів військо, почалась                     А) «Три брати Кий, Щек,Хорив і сестра Либідь»                
     жорстока січа, і печеніги не знали              Б) «Святослав укладає мир з греками і повертається до
куди тікати                                                                  Києва. Смерть Святослава»
2. Князь не послухав поради воєводи,              В) «Володимир вибирає віру»
І через те сталося велике лихо.                          Г)  «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого               
 3.Поляни були мужні, мудрі й тямущі,                   будівництва в Києві. Похвала книгам»
побудували місто, навколо якого був ліс
та бір великий, і ловився там всякий звір                                                                     
 9. Виконайте одне з завдань
1. « Добро завжди перемагає зло…» ( за казкою «Микита Кожум’яка»)
 2.    Схарактеризуйте князя Володимира за літописною оповіддю.

II.Варіант
1. Хто з київських князів хрестив Русь?
А) князь Володимир                             Б) княгиня Ольга
В) князь Олег                                        Г) Кий та його брати.
2. Справжнє прізвище Олександра Олеся…
А) Левицький                                                                Б) Лотоцький
В) Кандиба                                                                    Г) Ярославів
3. Створюється упорядкованим чергуванням рядків, наголошених і ненаголошених складів…
А) віршовий ритм                                                         Б) ремарка
В) сюжет                                                                        Г) монолог
4. . Місто Київ названо на честь одного з братів:
А) Кия;            Б) Хорива;
Г) Щека.          Г) Святослав
5. У якому творі відображено бій Кожум’яки з печенігом-борцем?
А) «Ярослав Мудрий»;            Б) «Микита Кожум’яка»;
В) «Похід на Цар город».          Г) «Княжа Україна»
6. Кому належать слова:
Як не будете всі разом
Йти до спільної мети,
Ви, державу зруйнувавши,
Подастеся у світи,

А) Ярославу Мудрому;     Б) Святополку;
В) Володимиру.                Г) Кию
  7. Поетичний твір, у якому початкові літери кожного рядка, що читаються згори вниз, утворюють слово чи фразу,  - це…..
8. Установіть відповідність між темами епізодів із літописів і назвами творів:
     1. Князь вивів військо, почалась                  А) «Три брати Кий, Щек,Хорив і сестра Либідь»                
     жорстока січа, і печеніги не знали              Б) «Святослав укладає мир з греками і повертається до
куди тікати                                                                  Києва. Смерть Святослава»
2. Князь не послухав поради воєводи,              В) «Володимир вибирає віру»
І через те сталося велике лихо.                           Г)  «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого               
 3.Поляни були мужні, мудрі й тямущі,                   будівництва в Києві. Похвала книгам»
побудували місто, навколо якого був ліс
та бір великий, і ловився там всякий звір                                                                     
9. Виконайте одне з завдань
1. «Давня слава України збереглась у її літописах про князівські часи»
2. Схарактеризуйте князя Святослава за літописною оповіддю.

Контрольна робота 5 клас. Рідна Україна. Світ природи.

Варіант І
1.   Маленьку річечку із вірша М. Вінграновського «Сама собою річка ця тече…» називають
А   донечкою Дніпра
Б    притокою Дніпра
В   блакитною грайливою стрічечкою
Г    малим замуленим струмком
2.   Оповідання «Дивак » Гр. Тютюнника назване так тому, що головний герой
А   дивував усіх своїми надзвичайними здібностями
Б    мріяв стати космонавтом, загартовував себе для цього
В   поводився не так, як усі його однолітки
Г    був дуже розбишакуватим, усі його боялися
3.   Замість горщечка на уроці малювання Олесь, герой оповідання Гр. Тютюнника «Дивак», намалював
А   дятла
Б    сороку
В   лелеку
Г    сосну
4.   Сашко, герой оповідання М. Вінграновського, повіз свого друга вовка
А   у столичну клініку, до найкращих лікарів
Б    в одеський зоопарк, до ветеринарів
В   в Одесу, відпочивати на морі
Г    в одеську клініку для лікування очей
5Який художній засіб використано у поетичних рядках:
                               Спи, моя дитино золота,
                               Спи, моя тривого кароока.
                 А епітети; 
     Б порівняння;            В метафора      Г гіпербола
6. Хто постає ліричним героєм у вірші «Люби природу не як символ»?
А) хлопець;                          Б) вірний син;                    В) мати            Г) дочка

7. Оповідання – це …

8. Установіть відповідність:
Вірш                                                                                                Уривок
1.      «Дощ»                                                      А) «Вона – це мати. Будь же сином»
2.      « Осінь маляр із палітрою  пишною»   Б) «Тихо в небі кружляє, осипає красою розкішною»
3.      «Люби природу не як символ»              В) «Журавлі високі пролітають»
                                                                        Г) «Благодатний, довгожданий»

9.Установіть відповідність:
Герой                                                        Вчинок
 1. Сашко                                      А) рятує в снігу Сіроманця;
 2. Галя Грушецька                      Б) тримає на спині в снігах Андрійка;    
 3.Василь Чепіжний                     В) збирає харчі в дорогу для друга й Сіроманця;
 4. Петро Лях                                Г) позбувається купленої собаки;
                                                      Д) намагається вилікувати Сіроманця

10.Установіть відповідність:
             Автор                                                   Твір
1.      М.Вінграновський                          А) «Дивак»
2.      Г.Тютюнник                                    Б) «Дощ»
3.      М.Рильський                                   В) «Лось»
                                                         Г) «Сіроманець»

11. Придумайте власне закінчення оповідання Гр. Тютюнника «Дивак».

Варіант II
1.До якого жанру належить вірш М.Рильського  «Дощ»?
 А)  філософська;                 Б)  патріотична;                В)  пейзажна    Г) любовна
2.Головний герой твору «Дивак»:
А) Сашко
Б) Олесь
В) Андрійко
Г) Федько
3.Покидає батьківський дім, щоб урятувати друга, головний герой твору:
А) «Лось» Є. Гуцала
Б) «Чарівники» Є. Гуцала
В) «Дивак» Гр. Тютюнника
Г) «Сіроманець» М. Вінграновський
4.   Замість горщечка на уроці малювання Олесь, герой оповідання Гр. Тютюнника «Дивак», намалював
А   сосну
Б    сороку
В   лелеку
Г    дятла
5. Який художній засіб використовує автор у словосполученні «гарячі груди»?
А) метафора ;       Б епітет;     В) порівняння  Г) гіпербола
6.Який образ  змальований у поезії М.Рильського за допомогою епітета «душа могуча»?
А) землі;                               Б) природи;                        В)  неба      Г) сина

7. Повість – це

8. Установіть відповідність:
             Автор                                                   Твір
1.      М.Вінграновський                          А)  «Дощ»
2.      Г.Тютюнник                                    Б)  «Дивак»
3.      М.Рильський                                   В) «Сіроманець»
                                                         Г)  «Лось»

9.Установіть відповідність:
Вірш                                                                                                Уривок
1.       «Люби природу не як символ»            А) «Вона – це мати. Будь же сином»
2.      « Осінь маляр із палітрою  пишною»   Б) «Тихо в небі кружляє, осипає красою розкішною»
3.      «Дощ»                                                      В) «Журавлі високі пролітають»
                                                                        Г) «Благодатний, довгожданий»

10.Установіть відповідність:
Герой                                                     Вчинок
 1.  Василь Чепіжний                          А) рятує в снігу Сіроманця;
 2. Петро Лях                                      Б) тримає на спині в снігах Андрійка;    
 3.  Галя Грушецька                           В) збирає харчі в дорогу для друга й Сіроманця;
 4. Сашко                                            Г) позбувається купленої собаки;
                                                               Д) намагається вилікувати Сіроманця

11. Придумайте власне закінчення оповідання М. Вінграновського «Сіроманець».

Контрольна робота №1 (6 КЛАС)
Загадково прекрасна і славна давнина України
I варіант
1.Календарно-обрядові пісні не пов’язані з
А. порами року;
Б. сільським  господарством;
В. історичними подіями;
Г. явищами природи.
2.До літнього циклу  не належать пісні
А. русальні;                     Б. купальські;
В. жниварські;                Г. щедрівки.
3. Колядки, щедрівки, засівні  - це пісні
А. весняного циклу;          Б. зимового циклу;
В. літньог оциклу              Г. літературного походження.
4. Щедрівки  виконують на
А. Новий рік;                              Б. Різдво Христове;
В.Водохреща;                            Г. Миколая.
5. Під час виконання веснянок
А. водять козу;
Б. носять випечених пташок;
В. прикрашають сніп квітами;
Г. пускають вінки по воді.
6. Під час виконання колискових найчастіше звертаються до
А. котика;                   Б. рибки;
В. курочки;                 Г. коника.

7. Назвіть відомі вам пісні календарно-обрядової поезії весняного циклу.

8. Які обряди виконувалися на свято І.Купала?

9.Установіть відповідність:
1. Виси, мій віночку, на злотім кілочку,
На злотім кілочку, шовковім шнурочку.
2. Панночка загадочок не вгадала -
Русалка панночку залоскотала
3. Дівчата – косаті
А хлопці – вусаті
Молодиці- білолиці.
4. Весна красна
Що ж ти нам принесла?
А. «Ой весна, весна днем красна»



Б. «Ой вінку мій, вінку »

В. «Ой біжить, біжить мала дівчина»


Г. «Там у полі криниченька»

Д. «Проведу я русалочки до бору»

10.Установіть відповідність:
1.Рефрен
2.Анафора
3.Епітет
4. Гіпербола

А. художнє перебільшення
Б. художнє означення
В. однаковий початок рядків
Г. співзвучні закінчення рядків
Д. повтори групи слів або рядків

10.Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
 Пісня в нашій родині.
 Чарівність календарно-обрядової поезії зимового циклу.

ІІ варіант
1. Русальні, купальські, жниварські пісні належать до пісень
          А. зимового циклу;
          Б. весняного циклу;
          В. літнього циклу;
          Г. літературного походження.
2. Колядки виконують на
          А.Різдво Христове;                 Б. Щедрий вечір;
         В. Миколая                               Г. Новий рік.
3. На Святвечір на покуті наші пращури ставили
 
       А.ялинку;                                  Б. Дідух;
 
      В.вербу й калину                      Г.березу.
4Під час виконання колискових найчастіше звертаються до
А. котика;                              Б. рибки;
В. курочки;                            Г. коника.
5. Під час виконання веснянок
А. водять козу;
Б. носять випечених пташок;
В. прикрашають сніп квітами;
Г. пускають вінки по воді.
6.Календарно-обрядові пісні не пов’язані з
А. порами року;                             Б. сільським  господарством;
В. історичними подіями;              Г. явищами природи.

7. Чого бажала мати своїй дитині, співаючи їй колискову?

8. Назвіть відомі вам пісні календарно-обрядової поезії літнього циклу.

9.Установіть відповідність:
1. Виси, мій віночку, на злотім кілочку,
На злотім кілочку, шовковім шнурочку.
2. Панночка загадочок не вгадала -
Русалка панночку залоскотала
3. Дівчата – косаті
А хлопці – вусаті
Молодиці- білолиці.
4. Весна красна
Що ж ти нам принесла?
А. «Ой біжить, біжить мала дівчина»

Б. «Ой вінку мій, вінку »

В. «Там у полі криниченька»


Г. «Ой весна, весна днем красна»


Д. «Проведу я русалочки до бору»
10.Установіть відповідність:
1. Гіпербола
 2.Анафора
3.Епітет
4. Рефрен

А. однаковий початок рядків
Б. повтори групи слів або рядків
В. художнє перебільшення
Г. співзвучні закінчення рядків
Д. художнє означення


10.Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
 Моя улюблена пісня.
 Цікавість календарно-обрядової поезії весняного циклу.

Контрольна робота  «Я і світ» (творчість В. Винниченка, Лесі Українки). 6клас
I     варіант
1.Чий це портрет: «Це була дитина ніжна, делікатна, смирна…Соромливо посміхався своїми невинними синіми очима…»? (В. Винниченко «Федько-халамидник»)
а) Федька       б) Толика    в) Спірки           г) Богдана         
2. Яка риса характеру Лесі Українки проявляється в наведених нижче рядка?
                    Як дитиною, бувало,
                    Упаду, собі на лихо,
                    То, хоч в серце біль доходив,
                    Я собі вставала тихо.
а) терплячість    б) сміливість      в) неслухняність          г) надійність
3. Вкажіть вид опису: "Він був високий і худий, і чоло в нього високе, хвилясте довге волосся сиве, а борода біла".
а) пейзаж;            б) портрет;                    в) інтер’єр            г)  малювання.
4. Хто приваблював Лесю Українку " у дитячі любі роки" ("Мрії")?
а) "принци таємницею укриті";           б) "вродливі королівни";
в) "горді переможці":
                         г) "хто розпростертий ... говорив: "Убий, не здамся!"
5.Чого не любив чинити Федько (В. Винниченко «Федько-халамидник»)?
а) Ображати людей похилого віку;            б) брехати і видавати товаришів;
в) здобувати гроші крадіжкою                     г)знущатися над тваринами .
6. Край, у якому народилася Леся Українка?
а)Волинь       б) Закарпаття        в) Полтава          г) Херсон
 Продовжити речення.
7. Федько вперше збрехав для того, щоб  ...
8. Псевдонім матері Лесі Українки?
9. Установіть відповідність
Назва вірша
Уривок
1
«Мрії»
А
Погляд мій , спускався нижче,
На того, хто розпростертий,
До землі прибитий списом,
Говорив: «Убий, не 0здамся!»
2
«Співець»
Б
Так! Я буду крізь сльози сміятись,
Серед лиха співати пісні,
Без надії таки сподіватися,
Буду жити! Геть думи сумні!
3
«Тиша морська»
В
«Що болить?» - мене питали,
Але я не признавалась –
Я була малою горда, -
Щоб не плакать, я сміялась.
4
«Як дитиною бувало…»
Г
Певне, се країна світла
Та злотистої блакиті,
Певне, тут не чули зроду,
Що бува негода в світі!


Д
А соловейко троянді вродливій
Так любо співав!
Голосом дивним співець чарівливий
Садки розвивав…
10. Установіть відповідність
Репліка
Хто кому говорить
1
„За все бити не можна. За що бити, а за що й хвалити...”
А
Мати про Федька

2
„Ти ж хвалився, що будеш їздити на крижинах. Ану!”
Б
Толина мама про Толю.

3
„Камінь, а не дитина! Сибіряка якийсь...”
В
Толя Федькові

4
„Де ти так убрався?! Хто тебе так?”
Г
Федько про Толю


Д
Батько матері про Федька
11Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
1. «Чарівний світ дитинства, змальований у поезіях Лесі Українки».
2.Над чим я шкодую, втративши Федька (за оповіданням В. Винниченка «Федько-халамидник»).
II варіант
  1. У поезії «Тиша морська» Леся Українка називає країною світла:
а) узбережжя Чорного моря;          б) місцевість, осяяну жар-птицею;
в) територію пустелі.                    г) узбережжя океану
2. Вкажіть вид опису: "Він був високий і худий, і чоло в нього високе, хвилясте довге волосся сиве, а борода біла".
а) пейзаж;           б) портрет;             в) інтер’єр                 г) малювання.
3.Батько Федька працював у...
а)друкарні            б) корівнику            в) конюшні             г) школі
4.  На якому музичному інструменті добре грала Леся?
а) скрипці           б) Фортепіано              в) флейті          г) сопілці
5 Федько часто любив віднімати у хлопців ... .
а) гроші           б) солодощі          в) одяг             г) паперових зміїв
6. Прізвище знаменитого дядька Лесі Українки?
а ) Драгоманов    б) Куліш             в) Семенко           г) Косач
Продовжити речення.
7. Хлопці домовлялися прогуляти заняття в школі, щоб подивитися на ...
8. Де навчалася Леся Українка?
9. Установіть відповідність
Назва вірша
Уривок
1
«Співець»

А
«Що болить?» - мене питали,
Але я не признавалась –
Я була малою горда, -
Щоб не плакать, я сміялась.

2
 «Тиша морська»

Б
Так! Я буду крізь сльози сміятись,
Серед лиха співати пісні,
Без надії таки сподіватися,
Буду жити! Геть думи сумні!
3
 «Мрії»
В
Певне, се країна світла
Та злотистої блакиті,
Певне, тут не чули зроду,
Що бува негода в світі!
4
«Як дитиною бувало…»
Г
Погляд мій , спускався нижче,
На того, хто розпростертий,
До землі прибитий списом,
Говорив: «Убий, не 0здамся!»


Д
А соловейко троянді вродливій
Так любо співав!
Голосом дивним співець чарівливий
Садки розвивав…
10. Установіть відповідність
Репліка
Хто кому говорить
1
„То тобі за те, а це за те, що правду говориш...”

А
Батько Толі до Федька
2
„Як перейду, даси мені свій ножик, що з кістяною ручкою.”

Б
Батько Федькові
3
. „...я вірю тобі, я знаю, що ти ніколи не брешеш, не бреши й тепер: говори, ти потягнув Толю на річку?”

В
Люди про Федька
4
. „Ну й пробий голова... Ач яке виробляє! Ах ти ж, Боже наш!”

Г
Мама про Федька


Д
Федько Толі
11Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
 1.«Чарівний світ дитинства, змальований у поезіях Лесі Українки».
2. Над чим я шкодую, втративши Федька (за оповіданням В. Винниченка «Федько-халамидник»).


Контрольна робота з української літератури (6 клас)
Я і світ (С. Чернілевський, І. Жиленко, І. Калинця, Е. Андрієвської).
I     варіант
1.В якій поезії з циклу «Дивосвіт» І. Калинця говориться про красуню, що полюбила князенка соняшника?
а) «Стежечка»;             б) «Веселка»;              в) «Блискавка».
2.За жанровою спрямованістю «Казка про яян» Емми Андієвської — це:
а) оповідання;            б) притча;            в) пригода.
3.У вірші С.Чернілевського «Теплота родинного інтиму» йдеться про:
а)матір, що «хату прив’язала до небес»;          б)батька, що повернувся з війни;          в)сім'ю, що зустрічає родинне свято.
4.У поезії І.Жиленко «Підкова» йдеться про підкову, яку:
а)загубив Дід Мороз;                      б)знайшли на дорозі, після коня;                                 в)подарували на День народження.
5.Казка-притча – це :
а)короткий алегоричний твір, що має повчальний зміст;
б)великий за обсягом твір, що має жартівливий зміст;
в)короткий повчальний твір, що має драматичний сюжет.
6.Як, захворівши, лікується Жар-птиця? (за однойменною поезією І.Жиленко)
а)п’є мінералку і їсть конфетки;
б)п'є молоко, клює родзинки, чита «Барвінок» і «Мурзилку»;
в)п’є ліки, мікстури і їсть мед.
7. Ямб –це… 
8.Якою зображена стежечка в однойменній поезії циклу «Дивосвіт» І. Калинця?
9.У чому ж теплота родинного інтиму, на вашу думку і С. Чернілевського?
10.Як хлопець -козопас повернувся додому (Е. Андієвська «Казка про Ян»)
11. Установіть відповідність
Автор
Назва твору
1
Станіслав Чернілевський
А
«Говорюща риба»
2
Ірина Жиленко
Б
«Блискавка»
3
Емма Андієвська
В
«Підкова»
4
Ігор Калинець
Г
«Тиша морська»


Д
«Забула внучка в баби черевички»
12.Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
А)Цілую ніжно руки матері (за творами С. Чернілевського, І. Калинця).
Б)В чому чаруюча краса дивосвіту. (за творами І. Калинця, І. Жи­ленко).
Я і світ (С. Чернілевський, І. Жиленко, І. Калинця, Е. Андрієвської).
II  варіант
1.      У кого з героїв твору І. Жиленко були очі-намистинки?
а) Гнома («Гном у буфеті»); б) жар-птиці («Жар-птиця»); в) Діда Мороза («Підкова»).
2.Зворушлива поезія С.Чернілевського «Забула внучка в баби черевички» закликає:
а)бережіть батьків, не ображайте необачним словом!
б)турбуйтеся про свої речі, не залишайте без нагляду!
в)любіть своїх рідних, не забувайте стареньких!
3.Яка роль «Гнома у буфеті» для сім'ї (за однойменною поезією І.Жиленко)?
а)гном милує око, гарно «вписується» в інтер’єр;
б)гном оберігає дім та виховує декілька поколінь дітей;
в)гном - улюблена іграшка дітей цієї сім'ї.
4.Чому рибу не сприймали у водному середовищі інші побратими? (за казкою-притчею Е.Андієвської)
а)бо вона мала інший окрас і була потворна;      б)бо вона розмовляла, як люди;                     в)бо вона була жорстока і зла.
5.Чому яяни не могли відчинити ворота (за твором Е.Андієвської «Казка про Яян»)?
а)бо постійно сварилися і ображали один одного.;           б)бо загубили ключ;      в)бо кожен говорив тільки про своє «я».
6.Кому присвячував усі свої поезії І.Калинець, уклавши їх у цілу збірку?
а)стареньким батькам;            б)маленькій доньці;                      в)коханій дружині.
7. Хорей – це …     
8.Про що розповідала криниченька своїй мудрій підземній мамі («Кри­ниченька» з циклу «Дивосвіт» І. Калинця)? 
9.Які обов’язки виконував гном, який жив у буфеті (І. Жиленко. «Гном у буфеті»)? 
10.  Що трапилося з рибою?(Е. Андієвська «Говорюща риба»)
11. Установіть відповідність
Автор
Назва твору
1
Станіслав Чернілевський
А
«Казка про яян»
2
Ірина Жиленко
Б
«Веселка»
3
Емма Андієвська
В
«Гном у буфеті»
4
Ігор Калинець
Г
«Тиша морська»


Д
«Теплота родинного інтиму»
12.Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
А)Образне бачення світу, явищ природи — натхнення для людської душі (за поетичним циклом «Дивосвіт» І. Калинця).
Б)Цілую ніжно руки матері (за творами С. Чернілевського, І. Калинця).


 Контрольна робота (8 клас)
Вступ. Усна народна творчість.        
                                                          І варіант
1. З ким порівнюється військо запорозьке, яке вирушає в похід (пісня «Ой Морозе, Морозенку»)?
а) З соколами;            б) з яструбами;
в) з орлами;                 г) з чайками. 
2.Яку чисельність війська зібрав Максима Залізняка у місті Жаботині (пісня «Максим козак Залізняк»)?
а) Десять тисяч;
                       б) двадцять тисяч;
в) тридцять тисяч;
                     г) сорок тисяч. 
3.Хто «зібрав собі славних хлопців» для боротьби з поневолювачами (пісня  «За Сибіром сонце сходить»)? 
а) Сірко;
б) Кармалюк;
в) Морозенко;
г) Хмельницький. 
4.Особливий спосіб виконання дум – це:
а) тирада;
б) славословіє;
в) піснеспів;
г) речитатив. 
5. Кого просять невольники вислухати «у просьбах щирих, у нещасних молитвах» (дума «Маруся Богуславка»)?
а) Марусю;
б) один одного;
в) Бога;
г) пана турецького. 
6.З якого твору слова: «Тяжко жити без милого На чужій сторонці!»?
а) «Ой не ходи, Грицю»;
б) «Віють вітри, віють буйні»;
в) «Зажурилась Україна»;
г) «Буря на Чорному морі»
Дайте коротку відповідь на запитання 7-9
7. Дума – це..
 8.  Від чого застерігав народ Богдана Хмельницького перед битвою («Чи не той то Хміль»)? 
9. Яким було життєве кредо Устима Кармелюка («За Сибіром сонце сходить»)?
10.Установіть відповідність між цитатою та літературним героєм 
1. «Ой той то ...,
Що ляхів рубає».
2.  «За тобою, ...,
Вся Вкраїна плаче».
3. «Ви на мене, ...,
Всю надію майте».
4. «Ховали ... близько границі,
Плакали за ним усі молодиці».
5. Козаки «білим лицем до сирої землі припадали,
... кляли-проклинали.
6. «Гірко ридали,
Прощенія домагали».  
А.Гриць
Б.Кармалюк.
В.Маруся Богуславка.
Г.Морозенко.
Ґ.Брати-козаки.
Д.Хмельницький.

11.Напишіть тір-роздум на одну з тем:
1.«Люблять Батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що своя» (Сенека).
2.«Усвідомлена любов до свого народу не поєднується з ненавистю до інших» (Д.Лихачов).
3. «Задля Батьківщини треба жертвувати навіть славою» (Латинське прислів'я).

                                                                              ІІ варіант
1. Хто був союзником війська Б.Хмельницького у битві під Жовтими Водами ( пісня «Чи не той то хміль»)? 
а) Турки;
                       б) росіяни;
в) поляки;
                    г) татари. 
2. Відновіть зміст цитати: «Попереду Морозенко ... конем виграває» (пісня «Ой Морозе, Морозенку»)?
а) білим;               б) чорним;
в) сивим;                 г) гнідим. 
3. Що досить «панові-братові» малювати (пісня «Зажурилась Україна»)?  
а) Ґринджоли;
б) ілюзії;
в) щастя;
г) план дій.
4.Дівчина полетіла б до милого, але... (пісня «Віють вітри, віють буйні»)?. 
а) він її не кличе;
б) не має крил;
в) не має бажання;
г) її не відпускають. 
5. Думи виконуються у супроводі:
а) скрипки;
б) флейти;
в) бандури;
г) арфи. 
6. Чому «потурчилась, побусурманилась» Маруся Богуславка (дума «Маруся Богуславка»)?
а) Силою примусили;
б) захотіла розкішного життя;.
в) на зло батькам;
г) заради помсти.
Дайте коротку відповідь на запитання 7-9
7. Речитатив - це                                                                                            
8. За що народ возвеличив Максима Залізняка («Максим козак Залізняк»)?
9. Куди вирушав І.Сірко («Та, ой, як крикнув же та козак Сірко»)?
10.Установіть відповідність між цитатою та її автором 
1. «...з ляхами б’ється, …ляхів рубає,
...ляшеньків тисне».
2. «Не вернувся й ...,    Голова завзята,
Замучили молодого       Вороги прокляті».
3. «Втікали... Погубили шуби...
Становили собі... дубовії хати».
4. «Більше вони людей б’ють,
Ніж я гріхів маю».
5. «Вислухай, Боже, у просьбах щирих,
У нещасних молитвах нас...».
6. «Темницю відмирає,  Всіх козаків,
Бідних невольників,  На волю випускає».
А. Кармалюк.
Б. Пани-ляхи. 
В. Морозенко.
Г. Маруся Богуславка.
Ґ. Хмельницький.
Д. Козаки-невільники.

11. Напишіть тір-роздум на одну з тем:
1.«Люблять Батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що своя» (Сенека).
2.«Усвідомлена любов до свого народу не поєднується з ненавистю до інших» (Д.Лихачов).
3. «Задля Батьківщини треба жертвувати навіть славою» (Латинське прислів'я).

Контрольна робота  Світ української поезії (І.Франко, Леся Українка) 8 клас
Варіант 1
1. Укажіть правильне визначення. Дактиль – це
A) двоскладовий розмір силабо-тонічної системи віршування з наголосом на другому складі;
Б) трискладовий розмір силабо-тонічної системи віршування з наголосом на першому складі;
B) двоскладовий розмір силабо-тонічної системи віршування з наголосом на першому складі;
Г) трискладовий розмір силабо-тонічної системи віршування з наголосом на другому складі.
2.Вказати справжнє ім’я Лесі Українки.
А Марія Вілінська        Б Лариса Косач          В Олена Пчілка                  Г Ірина Вільде
3 Визначити жанр поезії Л.Українки «Ви щасливі, пречистії зорі».
А Інтимна лірика         Б Філософська лірика             В Пейзажна лірика          Г Громадянська лірика
4. Вказати, кому присвячений твір І.Франка «Іван Вишенський».
А Т.Шевченку
         Б Всім православним        В А.Кримському                Г І.Вишенському
5. Укажіть, з якою метою прибули до Івана Вишенського православні співвітчизники.
A) потрапили в негоду і шукали допомоги;
Б) просити повернутися на Україну для захисту православної віри;
B) мали передати гостинці від християн;
Г) спокутувати провини й отримати благословення.
6. Укажіть, яким чином Бертольдо надумав впокорити невгамовного поета (Леся Українка, «Давня казка»).
A) лякав довічним ув’язненням;
Б) примушував мовчати, підкуповуючи коштовними подарунками;
B) пропонував княжий титул;
Г) погрожував розправитися з його родиною.

7. Дайте визначення історичної поеми, вкажіть її ознаки

8. Визначте віршований розмір фрагмента поезії.
Хутко в неї під віконцем
Мандоліна залунала,
Із потоку гуків чулих
Серенада виринала. 

 9. Співвіднести питання та відповіді за змістом поеми Лесі Українки «Давня казка».
1
Яким чином змінилося життя Бертольда після його повернення з військових походів?
А
«Що ж, напитки та наїдки Та убрання прехороші, Та забави, та турніри, А на все ж то треба грошей»
2
Чим розважався пан?
Б
«Що ж, недарма люди кажуть, Що в панів біліші кості! У мужички руки чор-ні, В пані рученька тендітна»
3
Про яке лихо повідомила сторожа пана?
В
«Знов у нього в пишнім замку Почалося вічне свято, - О. тепер було у нього Срібла, золота багато»
4
Які пісні, що виконувалися простим народом, почув Бертольдо?

Г
«Що співці по місті ходять І піснями люд морочать, Все про рівність і про волю У піснях своїх торочать»

10 .Співвіднести визначення з літературознавчими термінами.
1
Жіноча рима
А
Рима, в якій наголос на останньому складі
2
 Чоловіча рима
Б
Рима, в якій наголос на передостанньому складі
3
 Дактилічна рима
В
Рима, в якій наголос падає на четвертий або п’ятий від кінця склад
4
 Гіпердактилічна рима
Г
Рима, в якій наголос падає на третій від кінця склад

11. Спираючись на власний життєвий досвід і знання художніх текстів, напишіть твір-мініатюру.
А) «Наймізерніше щастя в житті – багатство, найбільше – мудрість» (Г. Лессинг).
Б
) «Добре бути вченим, поетом, воїном, але найважливіше залишатися людиною» (М. В. Гоголь ).
Варіант 2
1. Укажіть правильне визначення. Амфібрахій – це
A) двоскладовий розмір силабо-тонічної системи віршування з наголосом на другому складі;
Б) трискладовий розмір силабо-тонічної системи віршування з наголосом на першому складі;
B) двоскладовий розмір силабо-тонічної системи віршування з наголосом на першому складі;
Г) трискладовий розмір силабо-тонічної системи віршування з наголосом на другому складі.

2. Визначити, коли відбуваються події, описані в поемі І.Франка «Іван Вишенський».
А У кінці ХV ст. – на початку ХVІ ст.
Б На початку ХVІ ст.
В У ХVІІ ст.
Г У середині ХІХ ст.

3. Укажіть, які почуття викликали у І. Вишенського занесені вітром до печери пелюстки вишневого цвіту
A) любов до природи;          Б) згадка про рідну Україну;
B) спогади про кохання;
         Г) розчаруванн яв житті;

4. Вказати, кому присвячений твір І.Франка «Іван Вишенський».
А Т.Шевченку
              Б Всім православним
В А.Кримському
             Г І.Вишенському

5. Укажіть назву першої збірки поезій Лесі Українки.
A) «Невільничі пісні»;       Б) «На крилах пісень»;
B)»Думи і мрії»;
          Г) «Мелодії».

6. Укажіть, у якому році вийшла перша збірка поезій Лесі Українки
A) 1893 р.;          Б) 1899 р.;
B) 1895 р.;
           Г) 1894 р,

7. Дайте визначення  поеми, вкажіть її ознаки

8. Визначте вид строфи фрагмента поезії.
Подалося геть за море
Все одважнеє лицарство;
Там за морем десь лежало
Бусурменське господарствб.
  9. Співвіднести питання та відповіді за змістом поеми Лесі Українки «Давня казка».
1
Чим розважався пан?

А
«Знов у нього в пишнім замку Почалося вічне свято, - О. тепер було у нього Срібла, золота багато»
2
Про яке лихо повідомила сторожа пана?
Б
«Що ж, недарма люди кажуть, Що в панів біліші кості! У мужички руки чор-ні, В пані рученька тендітна»
3
Яким чином змінилося життя Бертольда після його повернення з військових походів?
В
 «Що ж, напитки та наїдки Та убрання прехороші, Та забави, та турніри, А на все ж то треба грошей»
4
Які пісні, що виконувалися простим народом, почув Бертольдо?
Г
«Що співці по місті ходять І піснями люд морочать, Все про рівність і про волю У піснях своїх торочать»
10 Співвіднести схеми з відповідними видами римування.
1
абвб
А
Суміжне або парне римування
2
 абба
Б
Перехресне римування
3
 аа бб вв
В
Неспароване римування 
4
 абаб
Г
Кільцеве або охопне (оповите) римування

11. Спираючись на власний життєвий досвід і знання художніх текстів, напишіть твір-мініатюру.
А) «Добре бути вченим, поетом, воїном, але найважливіше залишатися людиною» (М. В. Гоголь ).
Б) «Наймізерніше щастя в житті – багатство, найбільше – мудрість» (Г. Лессинг).







2 коментарі: